Providers verhogen massaal hun prijzen

Geplaatst op 11 mei 2017

Komende maanden zullen vrijwel alle providers hun tarieven gaan verhogen. Ziggo, KPN, XS4ALL, Telfort, Online.nl, Fiber.nl en Stipte verhogen allemaal in mei, juni of juli hun tarieven. In sommige gevallen gaat het om 5 euro per maand extra. Zo verhoogt Online.nl de prijzen van internet only pakketten met ruim 15 procent. Op pakketkiezer.nl zijn de meeste nieuwe prijzen al doorgevoerd, dit in verband met de levertijd.

Prijsverhoging providers

Alleen van T-Mobile is nog onduidelijk of prijzen hoger zullen worden. Maar ook T-Mobile stopte onlangs met een actie waarbij de klant 50 euro retour kon krijgen. Stipte en moederbedrijf Fiber.nl verhoogde aansluitkosten en stopte met actietarieven. Fiber.nl lijkt moeite te hebben de marge op orde te krijgen en moet dus even acties stopzetten. KPN, Telfort en XS4ALL verhogen de maandprijzen, idem voor Ziggo.

Verklaring Ziggo

De kosten om ons netwerk stabiel en veilig te houden, stijgen. Net als de kosten voor series, films en sport op tv. We investeren steeds in een toekomstvast netwerk. Daarom passen we onze prijzen aan. Weten waarom en waarin we elke dag investeren? We leggen het hier uit.

Goed om te weten

  • Heeft u na 24 april 2017 uw abonnement(en) aangepast? Dan zijn deze aanpassingen nog niet meegenomen in dit bericht.
  • Op uw factuur van juli staat de prijswijziging. Die bekijkt u in Mijn Ziggo.
  • Uw abonnement aanpassen of opzeggen door deze prijswijziging? Dat kan kosteloos tot 1 juli 2017.

Overstappen

Die laatste zin is natuurlijk interessant. Als klant kan je bij een tariefsverhoging onder het contract uit, ook al is jouw contractperiode niet afgelopen. Zit je bijvoorbeeld pas 3 maanden bij Ziggo? Dan kan je toch al opzeggen.

Maar doordat providers nu tegelijkertijd allemaal de prijzen verhogen, is het voor de consument waarschijnlijk stukken minder interessant om over te stappen. Hooguit dat deel van de nieuwe klanten dat ontevreden is over dienstverlening zal de overstap nu nog maken. Het is wachten totdat een provider uitbreekt en weer gaat stunten met prijzen? Wie durft?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar overzicht

Er wordt nu gezocht naar de beschikbaarheid op jouw adres.

Dit kan tot 20 seconden duren
(afhankelijk van je internetverbinding).